Pionierzy popkulturowych nadruków znajdują swojego bohatera ochrony marki

„Jeśli chcesz najlepszej ochrony dla swojej marki na Amazon, wybierz Project Zero”.

Jamal Aoun
dyrektor ds. rynku, Popfunk

Podążając za fanami

Już od 2007 roku Popfunk zaspokaja popkulturowe pasje klientów na całym świecie dzięki swojej ofercie produktów na zamówienie w gwiazdorskiej obsadzie. Posiadając ponad 1000 licencji, Popfunk zdobi przedmioty, takie jak koszulki i bluzy, oszałamiającym wachlarzem obrazów, logo i innych grafik uwielbianych przez fanów. Uzyskane przez firmę licencje obejmują najsłynniejsze marki popkultury i sportu: od „Przyjaciół” i Harry'ego Pottera po Pink Floyd, Park Jurajski i Ulicę Sezamkową.

Początkowo firma sprzedawała swoje produkty jedynie fizycznym sklepom, jednak z czasem podjęła decyzję o otwarciu innych kanałów sprzedaży, przyjmując motto „podążaj za fanami”. To oznaczało szukanie nowych, zyskujących popularność marek, jak i sprawdzonych klasyków, i dostarczanie ich bezpośrednio do konsumentów.

Dokładnie tak się stało: firma wykorzystała niesamowity zasięg i technologie Amazon, aby łączyć klientów z ich ukochanymi światami, postaciami i historiami, oferując im autentyczne produkty wysokiej jakości.

Licencje dużych marek to duża odpowiedzialność

Tam, gdzie są bohaterowie, zawsze muszą być też złoczyńcy. Popfunk posiada licencje na jedne z największych marek świata telewizji, filmu, komiksów, muzyki, sportu, wyższych uczelni i nie tylko. Sprawia to, że produkty Popfunk są podatne na podrabianie: zarówno własne zastrzeżone znaki towarowe firmy, jak i te należące do jej partnerów licencyjnych.

Ochrona własności intelektualnej była dla firmy priorytetem. Marka obawiała się, że niskiej jakości podróbki będą źródłem złych opinii o produktach, potencjalnie zniechęcą klientów lub wpłyną na zarobki firmy.

„Pod koniec ubiegłego roku nastąpił skok w liczbie sprzedawców wykorzystujących grafiki ze „Szczęk” i Parku Jurajskiego. Oferty nie były nasze, ale prezentowane treści idealnie się z naszymi pokrywały. To byli nieuczciwi użytkownicy serwisu wykorzystujący nasze oferty i znaki towarowe za połowę ceny” – mówi Jamal Aoun, dyrektor ds. rynku w Popfunk.

Na szczęście dla właścicieli marek istniało rozwiązanie, które pomogło Popfunk zacząć się bronić.

Rozwiązywanie problemów w mgnieniu oka

Ochrona marki przed podróbkami jest priorytetem dla Popfunk od pierwszego dnia istnienia firmy. Kiedy marka zaczęła sprzedawać na Amazon, korzystała z narzędzia „Zgłoś naruszenie”. Gdy firma zakwalifikowała się do Project Zero, zaczęła zgłaszać naruszenia za pośrednictwem narzędzia do samodzielnego usuwania podrobionych produktów.
LOKALIZACJA
Madison Heights, MI, Stany Zjednoczone
BRANŻA
Odzież, moda
URUCHOMIENIE AMAZON
2016
NARZĘDZIA OCHRONY MARKI
Amazon Brand Registry

Amazon Project Zero
Project Zero ułatwił nam życie, bo dał nam możliwość własnoręcznego usuwania ofert produktów naruszających nasze prawa. W ciągu kilku minut od zgłoszenia nieuczciwego sprzedawcy przychodzi powiadomienie o pomyślnym usunięciu oferty.
Jamal Aoundyrektor ds. rynku, Popfunk

Zgłaszanie podróbek

Pierwszym krokiem firmy Popfunk było zarejestrowanie się w Amazon Brand Registry i używanie narzędzia „Zgłoś naruszenie” do wyszukiwania ofert podrobionych produktów. Chociaż zespół Amazon szybko badał i usuwał zgłaszane treści naruszające prawa, Popfunk nadal musiał czekać, aż Amazon zakończy śledztwo i wyda decyzję w sprawie zgłoszenia. A przecież zespół Popfunk zainwestował już czas i zasoby, aby skutecznie monitorować swój rozległy katalog.

„Podczas przestoju pracownicy sprawdzali kilka pierwszych stron wyników, aby ustalić, kto podrabia nasze produkty, a następnie zgłosić te konta”.

Lista zasłużonych

Project Zero okazał się prawdziwym przełomem dla działalności Popfunk. Dzięki wyeliminowaniu ofert od nieuczciwych sprzedawców podróbek Popfunk zapewnia swoim klientom oryginalne produkty, satysfakcję z zakupu i pewność co do autentyczności wyrobu – za każdym razem.

W ten sposób zespół Popfunk ma też więcej czasu, aby skupić się na rozwijaniu działalności, zamiast tylko ścigać podróbki.

A w przypadku firmy stawiającej na wzrost jest jeszcze jedna ogromna korzyść: Popfunk może zdobywać kolejne licencje i poszerzać swoją ciągle rosnącą listę produktów.

„Odpowiadam za kontakt z partnerami licencyjnymi. Posiadanie do dyspozycji doskonale reagującego narzędzia do radzenia sobie z naruszeniami praw jest niezwykle ważne i buduje zaufanie, dając nam tak ogromne możliwości reagowania. Project Zero daje ogromną przewagę”.

Już dziś rozpocznij korzystanie z Project Zero

© 2024, Amazon Services LLC.