Raport o ochronie marek

Amazon chce być najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie, która oferuje najszerszy wybór autentycznych towarów. Dzisiaj wraz z milionami naszych partnerów sprzedaży – z których zdecydowana większość to małe i średnie firmy – obsługujemy setki milionów klientów na całym świecie.

Jesteśmy dumni, że możemy pomagać tym małym przedsiębiorcom rozwijać się i tworzyć setki tysięcy nowych miejsc pracy w ich lokalnych społecznościach. Dokładamy wszelkich starań, aby zdobyć i utrzymać zaufanie klientów, i bezwzględnie zakazujemy sprzedaży podrobionych produktów. Aby je wykrywać i uniemożliwiać ich sprzedaż klientom, stale wprowadzamy innowacje.

Przeczytaj nasz pełny raport, aby poznać te wprowadzone ostatnio.

Nasze najnowsze innowacje

Solidne narzędzia proaktywnej kontroli

Dzięki ciągłym inwestycjom w zaawansowane technologie systemów uczących się ulepszyliśmy nasze narzędzia proaktywnej kontroli poprzez automatyzowanie i skalowanie systemów chroniących własność intelektualną i wykrywających podróbki. Systemy te działają nieprzerwanie na każdym etapie procesu – od momentu, gdy ktoś próbuje zarejestrować nowe konto sprzedaży, utworzyć ofertę czy zaktualizować wystawiony produkt. Nasze solidne procesy weryfikacji sprzedawców, obejmujące między innymi indywidualne rozmowy z potencjalnymi sprzedawcami na czacie wideo, w połączeniu z ciągłymi postępami technologii wykrywania ryzyka opartymi na systemach uczących się sprawiają, że nieuczciwi użytkownicy boją się podejmować chociażby próby utworzenia nowych kont sprzedaży na Amazon.

Zaawansowane narzędzia dla marek

Od kilku lat Amazon współpracuje z Urzędem Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO), aby zapobiegać oszustwom i nadużyciom w systemie znaków towarowych. W roku 2022 kontynuowaliśmy doskonalenie naszej współpracy z USPTO. Amazon otrzymuje bezpośrednio od USPTO informacje dotyczące statusu rejestracji znaków i stron podlegających sankcjom tego urzędu, w tym zablokowanych przez USPTO radców prawnych, oraz podejmuje działania stosowne do otrzymywanych informacji. Ma to na celu zapobieganie użyciu fałszywych wniosków i rejestracji znaków towarowych przez sprzedawców ubiegających się o udział w programie Brand Registry. Wykorzystujemy te informacje, aby usuwać fałszywe i w inny sposób nieuczciwie działające marki. Dzielimy się również danymi o trendach w naszym sklepie z USPTO, aby pomagać im wykrywać przypadki oszustw ze strony wnioskodawców i rejestrujących.

Pociąganie oszustów do odpowiedzialności

Rozszerzyliśmy naszą współpracę z amerykańską Służbą Celną i Ochrony Granic (CBP) w celu wzajemnej wymiany informacji. W 2022 roku Amazon dostarczył CBP tropy dotyczące podmiotów, co do których potwierdzono, że były odpowiedzialne za podrabianie produktów. CBP natomiast dostarczyła Amazon informacje, które pozwoliły nam zatrzymać podrobione towary kierowane do naszej sieci realizacji zamówień i usunąć z naszego sklepu oferty naruszające zasady. Pracujemy nad podobnymi programami ze służbami celnymi na całym świecie. Do kontynuowania działań we współpracy ze służbami celnymi motywują nas cele szybszego interweniowania w kwestii produktów, większego wspierania organów ścigania i zapewniania lepszej ochrony klientom. Partnerstwa te zapobiegają dotarciu podróbek do klientów Amazon oraz powstrzymują produkty przed przekraczaniem granic i wnikaniem do krajowych łańcuchów dostaw, dzięki czemu podróbki nie są dalej sprzedawane przez sklepy i sprzedawców detalicznych.

Globalne efekty ochrony marek

Program Brand Registry został uruchomiony w 2017 roku. Od tego czasu rozszerzył zasięg na cały świat i obejmuje już Stany Zjednoczone, Arabię Saudyjską, Australię, Belgię, Brazylię, Egipt, Francję, Hiszpanię, Holandię, Indie, Japonię, Kanadę, Meksyk, Niemcy, Polskę, Singapur, Szwecję, Turcję, Wielką Brytanię, Włochy i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Nieustannie wprowadzamy innowacje i rozszerzamy działalność na nowe rynki, aby lepiej służyć naszym markom. W 2022 roku osiągnęliśmy szereg kamieni milowych, między innymi dzięki zainwestowaniu ponad 1,2 miliardów dolarów na rzecz ochrony naszych sklepów na całym świecie i dzięki działającym w tym celu ponad 15 tysiącom pracowników firmy Amazon.
PONAD

35%

mniej zawiadomień o rzeczywistych naruszeniach zasad zgłoszonych przez marki w Brand Registry.
PONAD

8 MLD

prób modyfikacji stron produktów skanowanych dziennie przez zautomatyzowane technologie Amazon pod kątem oznak ewentualnych nadużyć.


PONAD

800 TYS.

powstrzymanych prób utworzenia nowych kont sprzedaży przez nieuczciwych użytkowników.
PONAD

99%

zablokowanych lub usuniętych ofert produktów zostało znalezionych przez nasze narzędzia proaktywnej kontroli, zanim musiałyby je znaleźć i zgłosić same marki. Te próby wystawień produktów w sklepie wiązały się z podejrzeniami oszustw, naruszeń praw, podrabiania produktów lub innych form nadużyć.
PONAD

6 MLN

podrobionych produktów zostało zidentyfikowanych, zajętych i odpowiednio zutylizowanych, przez co zostały całkowicie wyeliminowane z łańcucha dostaw.

PONAD

1300

przestępców zostało pociągniętych do odpowiedzialności przez założenie sporów sądowych i skierowanie spraw do organów ścigania.



Zakłócanie sieci fałszerzy produktów na całym świecie

Jednostka Amazon ds. przestępstw związanych z podrabianiem produktów nie tylko utrudnia fałszerzom działalność przez zakładanie spraw cywilnych. Współpracuje również z organami ścigania przy egzekwowaniu prawa i konfiskatach na całym świecie, w tym przy podejmowaniu działań przeciwko nieuczciwym użytkownikom, dostawcom, firmom logistycznym, influencerom w mediach społecznościowych czy dostawcom fałszywych faktur. W 2022 roku:
  • Amazon udostępnił informacje licznym Biurom Bezpieczeństwa Publicznego w Chinach, co pomogło organom ścigania przeprowadzić naloty na komórki fałszerzy w wielu prowincjach, w wyniku czego zajęto ponad 240 000 podrobionych produktów i rozbito 3 główne sieci fałszerzy.
  • Niemieckie organy ścigania podjęły działania na podstawie informacji przekazanych przez Amazon przeciwko dziewięciu osobom podejrzewanym o należenie do zorganizowanej grupy fałszerzy tuszu i tonerów do drukarek. Grupa przestępcza miała swoją siedzibę w Niemczech i próbowała oszukiwać konsumentów przez sprzedawanie podrobionych kartridżów z tonerem reklamowanych jako oryginalne.
  • Amazon wsparł działania przeciwdziałające podrabianiu produktów podejmowane przez PIPCU, czyli jednostkę City of London Police ds. przestępstw z zakresu własności intelektualnej. Jednostka Amazon ds. przestępstw związanych z podrabianiem produktów wraz z BPI, czyli brytyjską organizacją przemysłu fonograficznego, przekazały londyńskiej policji szczegółowe informacje na temat zakrojonej na szeroką skalę działalności grupy podrabiającej płyty CD. Działania PIPCU, w tym naloty w 3 różnych lokalizacjach, doprowadziły do zajęcia ponad 32 000 podrobionych płyt CD.
HISTORIE SUKCESÓW

Zarejestruj swoją markę już dziś

Rozpocznij korzystanie z programu Brand Registry

Dowiedz się więcej o wymaganiach dotyczących kwalifikacji i jak rozpocząć rejestrację.