Raport o ochronie marek

Amazon chce być najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie, która oferuje najszerszy wybór autentycznych towarów. Dzisiaj wraz z milionami naszych partnerów sprzedaży – z których zdecydowana większość to małe i średnie firmy – obsługujemy setki milionów klientów na całym świecie.

Jesteśmy dumni, że możemy pomagać tym małym przedsiębiorcom rozwijać się i tworzyć setki tysięcy nowych miejsc pracy w ich lokalnych społecznościach. Dokładamy wszelkich starań, aby zdobyć i utrzymać zaufanie klientów, i bezwzględnie zakazujemy sprzedaży podrobionych produktów. Aby je wykrywać i uniemożliwiać ich sprzedaż klientom, stale wprowadzamy innowacje.

Przeczytaj nasz pełny raport, aby poznać te wprowadzone ostatnio.

Nasze najnowsze innowacje

Solidne narzędzia proaktywnej kontroli

Nasze zespoły wykorzystują najnowsze osiągnięcia w zakresie komputerowego rozpoznawania obrazów, zarządzania ryzykiem i dużych modeli językowych, aby tworzyć zautomatyzowane rozwiązania, które proaktywnie identyfikują i usuwają z naszego sklepu oferty naruszające zasady. W 2023 roku dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, takich jak rozpoznawanie obrazów i duże modele językowe, nasze zespoły znacząco poszerzyły naszą zdolność do poprawnego wykrywania złożonych przypadków naruszeń praw własności intelektualnej w elementach graficznych, takich jak logo, kształty i wzory. Obejmuje to przypadki, w których logo jest celowo modyfikowane, aby ujść naszym systemom wykrywania naruszeń. Te postępy pozwalają firmie Amazon wyprzedzać nowe i coraz częściej spotykane taktyki oszustów, a jednocześnie skalować nasze zabezpieczenia, które systematycznie przeprowadzają automatyczną ocenę dziesiątek milionów zdjęć produktów każdego tygodnia.

Zaawansowane narzędzia do ochrony marek

W odpowiedzi na opinie otrzymane od marek zmieniliśmy wygląd strony głównej programu Brand Registry. Dzięki temu marki mają łatwiejszy dostęp do najczęściej używanych funkcji, takich jak „Zgłoś naruszenie” czy „Pulpit efektywności”, a ponadto mogą dostosowywać układ strony głównej do własnych potrzeb. Informacje dotyczące poprawności zgłoszeń, statusu rejestracji i przydatnych stron pomocy znajdują się teraz bezpośrednio na stronie głównej.

Pociąganie oszustów do odpowiedzialności

We współpracy z markami i organami ścigania byliśmy w stanie pociągnąć więcej nieuczciwych użytkowników do odpowiedzialności poprzez składanie pozwów cywilnych i kierowanie spraw karnych do organów egzekwowania prawa. W ten sposób nasza wspólna praca powstrzymuje tych oszustów przed dalszym nieuczciwym działaniem w naszym sklepie i w innych sklepach branży sprzedaży detalicznej. Wierzymy, że poczyniliśmy w tym względzie ogromne postępy, ale pozostajemy zaangażowani na rzecz ciągłych innowacji i nie spoczniemy, dopóki przypadki podrobień produktów nie spadną do zera.

Globalny wpływ ochrony marek

Program Brand Registry został uruchomiony w 2017 roku. Od tego czasu rozszerzył zasięg na cały świat i obejmuje już Polskę, Arabię Saudyjską, Australię, Belgię, Brazylię, Egipt, Francję, Hiszpanię, Holandię, Indie, Japonię, Kanadę, Meksyk, Niemcy, RPA, Singapur, Stany Zjednoczone, Szwecję, Turcję, Włochy, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Zjednoczone Królestwo. Nieustannie wprowadzamy innowacje i rozszerzamy działalność na nowe rynki, aby lepiej służyć sprzedającym u nas markom. W 2023 roku osiągnęliśmy szereg kamieni milowych, co częściowo było wynikiem zainwestowania kwoty ponad 1,2 miliarda dolarów i czasu ponad 15 tysięcy pracowników na rzecz ochrony klientów, marek, partnerów sprzedaży i naszego sklepu przed podróbkami, oszustwami i innymi formami nadużyć.
Ponad

30%

mniej zasadnych zawiadomień o naruszeniu zgłoszonych przez marki od 2020 r., podczas gdy liczba produktów dostępnych w sprzedaży w sklepie Amazon stale rośnie
Ponad

1,6 mld

jednostek produktów w programie Transparency potwierdzonych jako oryginalne przez weryfikacyjne zeskanowanie kodu – zarówno produktów sprzedanych w sklepie Amazon, jak i na innych etapach łańcucha dostaw
Ponad

700 tys.

prób otwarcia nowego konta sprzedaży przez nieuczciwych użytkowników powstrzymanych przez Amazon w 2023 roku, zanim jeszcze zdążyli wystawić choćby jeden produkt na sprzedaż w naszym sklepie
Ponad

99%

ofert podejrzanych o naruszenia zatrzymanych przez proaktywne narzędzia kontroli Amazon, zanim jeszcze same marki musiały znaleźć i zgłosić te oferty
Ponad

7 mln

podrobionych produktów na całym świecie, które zostały przez Amazon zidentyfikowane, przejęte i odpowiednio zlikwidowane w 2023 r., aby nie wyrządziły szkody klientom ani nie zostały odsprzedane w innym punkcie łańcucha dostaw
Ponad

21 tys.

nieuczciwych użytkowników pociągniętych do odpowiedzialności przez naszą jednostkę CCU w drodze postępowań sądowych i skierowań spraw karnych do organów ścigania

Zakłócanie sieci fałszerzy produktów na całym świecie

Jednostka Amazon ds. przestępstw związanych z podrabianiem produktów (Counterfeit Crimes Unit, CCU) nie ogranicza się do utrudniania fałszerzom działań przez zakładanie spraw cywilnych. Współpracuje również z organami ścigania przy egzekwowaniu prawa i konfiskatach na całym świecie, w tym przy podejmowaniu działań przeciwko nieuczciwym użytkownikom, dostawcom, firmom logistycznym, influencerom w mediach społecznościowych czy dostawcom fałszywych faktur. W 2023 roku firma Amazon:
  • Wzmocniła współpracę transgraniczną w zakresie zwalczania podróbek z markami i chińskimi organami ścigania, co doprowadziło do ponad 50 skutecznych nalotów oraz zidentyfikowania i zatrzymania do przesłuchania ponad 100 fałszerzy, z których wielu to producenci, dostawcy lub wstępni dystrybutorzy podrobionych produktów. Ta współpraca zaowocowała licznymi wyrokami skazującymi, w tym grzywnami i karami pozbawienia wolności.
  • Współpracowała z jednostką londyńskiej policji ds. przestępstw w zakresie własności intelektualnej oraz z marką Philips, która jest producentem szczoteczek do zębów Philips Sonicare. Celem tej współpracy było identyfikowanie i zakłócanie sieci fałszerzy w Zjednoczonym Królestwie, którzy próbowali produkować i sprzedawać podrobione główki do elektrycznych szczoteczek do zębów.
  • Współpracowała z BMW, aby identyfikować i brać na cel fałszerzy. Dzięki tej współpracy i wykorzystaniu technologii Amazon w zakresie systemów uczących się firmy złożyły w październiku 2023 r. wspólny pozew cywilny mający na celu ochronę klientów i pociągnięcie fałszerzy do odpowiedzialności.
HISTORIE SUKCESÓW

Zarejestruj swoją markę już dziś

Rozpocznij korzystanie z programu Brand Registry

Dowiedz się więcej o wymaganiach dotyczących kwalifikacji i jak rozpocząć rejestrację.
© 2024, Amazon Services LLC.