Podążając za fanami
Już od 2007 roku Popfunk zaspokaja popkulturowe pasje klientów na całym świecie dzięki swojej ofercie produktów na zamówienie w gwiazdorskiej obsadzie. Posiadając ponad 1000 licencji, Popfunk zdobi przedmioty, takie jak koszulki i bluzy, oszałamiającym wachlarzem obrazów, logo i innych grafik uwielbianych przez fanów. Uzyskane przez firmę licencje obejmują najsłynniejsze marki popkultury i sportu: od „Przyjaciół” i Harry'ego Pottera po Pink Floyd, Park Jurajski i Ulicę Sezamkową.
Początkowo firma sprzedawała swoje produkty jedynie fizycznym sklepom, jednak z czasem podjęła decyzję o otwarciu innych kanałów sprzedaży, przyjmując motto „podążaj za fanami”. To oznaczało szukanie nowych, zyskujących popularność marek, jak i sprawdzonych klasyków, i dostarczanie ich bezpośrednio do konsumentów.
Dokładnie tak się stało: firma wykorzystała niesamowity zasięg i technologie Amazon, aby łączyć klientów z ich ukochanymi światami, postaciami i historiami, oferując im autentyczne produkty wysokiej jakości.
Licencje dużych marek to duża odpowiedzialność
Tam, gdzie są bohaterowie, zawsze muszą być też złoczyńcy. Popfunk posiada licencje na jedne z największych marek świata telewizji, filmu, komiksów, muzyki, sportu, wyższych uczelni i nie tylko. Sprawia to, że produkty Popfunk są podatne na podrabianie: zarówno własne zastrzeżone znaki towarowe firmy, jak i te należące do jej partnerów licencyjnych.
Ochrona własności intelektualnej była dla firmy priorytetem. Marka obawiała się, że niskiej jakości podróbki będą źródłem złych opinii o produktach, potencjalnie zniechęcą klientów lub wpłyną na zarobki firmy.
„Pod koniec ubiegłego roku nastąpił skok w liczbie sprzedawców wykorzystujących grafiki ze „Szczęk” i Parku Jurajskiego. Oferty nie były nasze, ale prezentowane treści idealnie się z naszymi pokrywały. To byli nieuczciwi użytkownicy serwisu wykorzystujący nasze oferty i znaki towarowe za połowę ceny” – mówi Jamal Aoun, dyrektor ds. rynku w Popfunk.
Na szczęście dla właścicieli marek istniało rozwiązanie, które pomogło Popfunk zacząć się bronić.
Rozwiązywanie problemów w mgnieniu oka
Ochrona marki przed podróbkami jest priorytetem dla Popfunk od pierwszego dnia istnienia firmy. Kiedy marka zaczęła sprzedawać na Amazon, korzystała z narzędzia „Zgłoś naruszenie”. Gdy firma zakwalifikowała się do Project Zero, zaczęła zgłaszać naruszenia za pośrednictwem narzędzia do samodzielnego usuwania podrobionych produktów.