Marka
Raport o ochronie

Zobowiązanie Amazon do ochrony marek

Amazon chce być najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie, która oferuje najszerszy wybór autentycznych towarów. Obecnie mamy ponad 300 milionów aktywnych kont klientów i ponad 1,9 miliona partnerów sprzedaży na całym świecie. Wielu z tych partnerów to mali i średni przedsiębiorcy, którzy dostarczają większość produktów fizycznych sprzedawanych w naszych serwisach. Jesteśmy dumni, że pomagamy tym małym przedsiębiorcom rozwijać się i tworzyć setki tysięcy nowych miejsc pracy w ich lokalnych społecznościach. Dokładamy wszelkich starań, aby zdobyć i utrzymać zaufanie klientów i bezwzględnie zakazujemy sprzedaży podrobionych produktów. Aby je wykrywać i uniemożliwiać ich sprzedaż klientom, stale wprowadzamy innowacje.
Z dumą dzielimy się najnowszymi rozwiązaniami i danymi oraz współpracujemy z naszymi partnerami, aby podkreślić postępy w ochronie marek, klientów i sprzedawców w naszych serwisach.

Nasze najnowsze innowacje

Pociągnięcie fałszerzy do odpowiedzialności

W 2020 roku powołaliśmy wewnętrzny zespół ds. ścigania i karania, tzw. jednostkę ds. fałszerstw. Jest to globalny zespół zajmujący się pociąganiem do odpowiedzialności nieuczciwych użytkowników. Zespół koncentruje się na zbieraniu materiałów i kierowaniu spraw do organów ścigania, prowadzeniu niezależnych lub wspólnych dochodzeń z przedstawicielami marek oraz prowadzeniu postępowań cywilnych przeciwko nieuczciwym użytkownikom. Dzięki ścisłej współpracy z markami jednostki ds. fałszerstw złożyły wiele pozwów sądowych wspólnie z firmami. Stało się tak w przypadku firm produkujących sprzęty AGD takich jak 3M, YETI, brytyjskiej marki kosmetyków KF Beauty, włoskich luksusowych marek Maison Valentino i Ferragamo, a także małych firm takich jak JL Childress, która sprzedaje akcesoria podróżnicze dla rodziców, i Blitz z Holandii, rodzinnego producenta gier karcianych.

Pomoc małym przedsiębiorstwom w zabezpieczeniu praw własności intelektualnej

Firma Amazon stworzyła program IP Accelerator specjalnie z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, ułatwiając im ochronę unikatowych produktów i własności intelektualnej (IP). IP Accelerator łączy przedsiębiorców ze sprawdzoną siecią kancelarii prawnych specjalizujących się w ochronie własności intelektualnej. Firma Amazon zweryfikowała każdą z tych kancelarii prawnych pod kątem doświadczenia, fachowej wiedzy i obsługi klienta. Wszystkie zgodziły się na konkurencyjne, wstępnie wynegocjowane stawki. Gdy przedsiębiorcy korzystają z usług tych kancelarii w celu złożenia wniosku o rejestrację znaku towarowego, Amazon zapewnia ich marce wczesny dostęp do rejestru Brand Registry.

Wzmocnione odpowiednie proaktywne środki kontroli

Firma Amazon stworzyła najlepsze w branży narzędzia do weryfikacji tożsamości potencjalnych sprzedawców za pomocą kombinacji algorytmów, technologii uczenia maszynowego i weryfikacji ekspertów. Potencjalni partnerzy sprzedaży są zobowiązani do przedstawienia dowodu tożsamości ze zdjęciem oraz informacji na temat swojej tożsamości, lokalizacji, konta bankowego, karty kredytowej, informacji podatkowych i innych. Nasze systemy analizują setki unikatowych danych, aby zweryfikować informacje i wykryć potencjalne ryzyko. Dzięki naszym procesom weryfikacji powstrzymano ponad 6 milionów prób utworzenia konta sprzedawcy przed opublikowaniem jakiejkolwiek oferty sprzedaży.
PONAD

500 000

marek z całego świata zarejestrowanych w programie Brand Registry.

Globalny wpływ ochrony marki

Program Brand Registry uruchomiono w 2017 r. Aktualnie ma zasięg globalny i obejmuje Stany Zjednoczone, Australię, Brazylię, Kanadę, Francję, Niemcy, Indie, Włochy, Japonię, Meksyk, Hiszpanię, Wielką Brytanię, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Turcję, Singapur, Holandię i Arabię Saudyjską. Nieustannie wprowadzamy innowacje i rozszerzamy działalność na nowe rynki, aby lepiej służyć naszym markom. W 2020 roku osiągnęliśmy szereg kamieni milowych między innymi dzięki ponad 10 000 pracownikom firmy Amazon, którzy pomagają chronić nasze serwisy na całym świecie.
PONAD

500 milionów

produktów serializowanych przez marki i producentów za pomocą unikatowych kodów w programie „Transparency”.
PONAD

18 000

marek zarejestrowanych w Project Zero.
PONAD

7000

małych i średnich przedsiębiorców uzyskało dostęp do zaufanych kancelarii prawnych w Stanach Zjednoczonych i Europie, z powodzeniem złożyło wnioski o rejestrację znaków towarowych i otrzymało wczesny dostęp do narzędzi ochrony marki w programie Registry Brand.

Partnerstwa międzybranżowe w celu powstrzymania podrabiania produktów

Amazon współpracuje bezpośrednio z markami i czołowymi stowarzyszeniami branżowymi, aby uzyskiwać informacje zwrotne, które pozwalają nam nieustannie ulepszać nasze programy, dzielić się najlepszymi praktykami, by pomóc innym odnieść sukces, identyfikować trendy, testować nowe możliwości, a ostatecznie lepiej chronić klientów i marki. W 2020 roku podpisaliśmy protokoły ustaleń z następującymi organizacjami:
  • Confindustria Moda
  • Federacja Indyjskich Izb Handlowych i Przemysłowych (FICCI)
  • Komisja Europejska
  • Imaging Supplies Coalition (ISC)
  • Indyjskie Stowarzyszenie Urody i Higieny
  • Międzynarodowa Koalicja ds. Przeciwdziałania Fałszerstwom (IACC)
  • Włoskie Stowarzyszenie ds. Przeciwdziałania Fałszerstwom (INDICAM)
  • Centrum Uniwersytetu Stanowego Michigan ds. Przeciwdziałania Fałszerstwom i Ochrony Produktów (A-CAPP)

Zarejestruj swoją markę już dziś

Rozpocznij korzystanie z programu Brand Registry

Dowiedz się więcej o wymaganiach dotyczących kwalifikacji i jak rozpocząć rejestrację.