Marka ręcznie robionych mebli z drewna zdobywa solidne podstawy

„IP Accelerator i Brand Registry to NAJLEPSZE rozwiązania. Czujemy, że jesteśmy całkowicie chronieni”.

Ayush Kothari
Dyrektor generalny i założyciel firmy Woodsala

Powrót solidności litego drewna

Ayush Kothari już w młodości potrafił docenić meble wysokiej jakości. Dorastając w tętniącym życiem mieście Jodhpur w Indiach spędzał dużo czasu w rodzinnej firmie meblarskiej, gdzie na własne oczy przekonał się, ile umiejętności i uwagi wkładano w każdy mebel. Firma wykorzystywała drewno z odzysku, a klientami byli głównie obcokrajowcy odwiedzający Indie lub mieszkający w tym kraju.

Takie doświadczenia zniechęciły go do niskiej jakości materiałów ze sklejki używanych do produkcji mebli na rynek krajowy.

Jak mówi — „Wiele osób w Indiach nie pamięta nawet, jak to jest poczuć trwałe, gładkie i kunsztowne wykończenie mebli z litego drewna”. Co więcej, twierdzi, że choć niskiej jakości meble mogą być niedrogie, to „nie są trwałe. Trzeba je wymieniać co trzy lata”. Wiedział, że stać go na więcej.

Przekonany, że wymagający indyjscy klienci docenią jakość, Ayush postanowił stworzyć linię mebli z litego drewna inspirowanych tradycją. Uważał, że jeśli konsumenci będą mogli kupić trwałe meble w przystępnej cenie, wybiorą kunszt Woodsala zamiast produkcji masowej.

Trudne początki

Od samego początku Ayush miał jasną wizję swojej marki, której nadał nazwę Woodsala, co dosłownie oznacza „szkoła drewna”. „Nasza wyjątkowa oferta polega na tym, że spełniamy obietnicę złożoną klientom” — mówi. „Gdy mówimy o litym drewnie, mamy na myśli właśnie to”.

Niestety pomimo ciężkiej pracy i determinacji Ayusha pierwszy rok firmy Woodsala był, delikatnie mówiąc, pełen wyzwań. „Zainwestowałem dużo pieniędzy w firmę, ale ledwo generowaliśmy jakiekolwiek przychody. To był trudny okres i zacząłem tracić pewność siebie”.

Wszystko się zmieniło, kiedy zaczął oferować swoje produkty za pośrednictwem witryny Amazon.in.

„Na Amazon jakość się sprzedaje, ponieważ klienci mają dostęp do wielu informacji w postaci recenzji i opinii o sprzedawcy” — wyjaśnia.

Ayush wziął sobie również do serca przyjęte w Amazon podejście zorientowane na klienta i uważa, że odegrało to równie ważną rolę w rozwoju jego marki. „Amazon stawia klientów na pierwszym miejscu” — kontynuuje. „Przyjęliśmy to podejście i pomogło nam to zbudować naszą reputację.

To była ochrona, której potrzebowaliśmy, a nie mieliśmy o tym pojęcia”.

Ayush spodziewał się, że jego sukces nie ujdzie uwadze innych marek i będą chciały kopiować niektóre z jego produktów. Nie przewidział natomiast, że pojawią się nieuczciwi użytkownicy sprzedający kiepskie podróbki pod nazwą Woodsala.

„Osiągnięcie wysokiego poziomu jakości nie jest łatwe. Dlatego boli, gdy inni próbują czerpać zyski z Twojej ciężkiej pracy".

Ayush był zdeterminowany, by chronić z trudem zdobytą reputację firmy Woodsala i zatrudnił firmę, która pomogła mu zarejestrować znak towarowy.

„Wydaliśmy dużo pieniędzy i nie zobaczyliśmy żadnych efektów” — mówi.

Następnie, przeglądając Amazon Seller Central Ayush odkrył IP Accelerator — program Amazon, którego celem jest zredukowanie kosztów oraz ułatwienie procesu rejestracji znaku towarowego dla małych i średnich firm. Rozwiązanie IP Accelerator dało Ayushowi dostęp do listy zaufanych indyjskich kancelarii prawniczych zajmujących się własnością intelektualną i oferujących konkurencyjne ceny. Gdy skontaktował się z wybraną kancelarią sprawy potoczyły się szybko.

„Odbyliśmy spotkanie, na którym wyjaśniono nam popełnione przez nas błędy oraz wymagania dotyczące rejestracji znaków towarowych. Po współpracy z kancelarią prawniczą sprawdzoną przez IP Accelerator bardzo szybko uzyskaliśmy nasz znak towarowy”.

Według Ayusha posiadanie znaku towarowego stanowiło przełom.

IP Accelerator przyniósł również kolejną istotną korzyść dla firmy Woodsala: szybki dostęp do Brand Registry.
LOKALIZACJA
Indie
BRANŻA
Meblarstwo
PREMIERA NA AMAZON
2016
NARZĘDZIA OCHRONY MARKI
Amazon Brand Registry

IP Accelerator
Rozwiązanie IP Accelerator dało nam ochronę, której potrzebowaliśmy, a nie mieliśmy o tym pojęcia. Teraz jestem spokojny. Naprawdę fajnie jest pracować nad dalszym rozwojem firmy, ponieważ nie muszę się martwić, że ktoś inny na tym skorzysta. Poza tym cały proces był naprawdę prosty!
Ayush KothariDyrektor generalny i założyciel firmy Woodsala

Szybki dostęp do potęgi Brand Registry

Dzięki wykorzystaniu rozwiązania IP Accelerator do uzyskania znaku towarowego firma Woodsala zakwalifikowała się do udziału w programie Brand Registry, który pomaga markom chronić własność intelektualną, zarządzać ofertami i potencjalnie rozwijać działalność na Amazon.in.

Ayush powiedział, że po przesłaniu całej dokumentacji wymaganej do rejestracji w Brand Registry poczuł się jeszcze bezpieczniej sprzedając na Amazon. „Dokończenie rejestracji w Brand Registry wymagało złożenia dokumentacji i dowodu, który miałby tylko rzeczywisty właściciel marki. Postawienie poprzeczki tak wysoko sprawia, że czuję się bardzo dobrze chroniony”.

Jako właściciel marki z trwającym procesem rejestracji znaku towarowego w Brand Registry Ayush miał dostęp do narzędzia Zgłoś naruszenie, co pozwoliło mu znaleźć oraz zgłosić oferty z podrobionymi i fałszywymi produktami. Po kilkukrotnym użyciu tego rozwiązania był pod wrażeniem rezultatów. „Znaleźliśmy kilka podróbek naszych produktów i przesłaliśmy je do sprawdzenia. Zostały szybko wycofane”.

Całkiem nowy świat korzyści

Rejestracja do Brand Registry nie tylko znacznie ułatwiła potencjalną ochronę marki Woodsala, ale była także zupełnym przełomem, który pomógł Ayushowi zbudować swoją markę.

W szczególności uważa, że programy budowania marki Sklepy Store (pozwalające stworzyć atrakcyjne miejsce w serwisie Amazon) i treści A+ (który ułatwia wizualne wyróżnienie się na tle konkurencji) pomogły mu nawiązać lepszy kontakt z klientami.

„Po pierwsze, możesz stworzyć własną witrynę sklepową” — mówi. „Dzięki temu klienci odnajdą Twoje produkty. Jeśli jeden z nich kliknie łącze do sklepu Woodsala, będzie mógł zobaczyć całą ofertę naszych produktów. Ponadto można budować lepszą relację z klientami, korzystając z treści A+”.

„Po drugie, otrzymujemy niezwykle cenne spostrzeżenia i dane o rynku. Wiemy, co zyskuje na popularności, i, co ważniejsze, jesteśmy w stanie śledzić własny rozwój” — kontynuuje.

„Opinie o produktach wiele nam także uświadomiły. Pomogły nam nawet wprowadzić modyfikacje do produktów, aby lepiej spełniały potrzeby naszych klientów”. Ayush mówi, że nie sposób przecenić znaczenia, jakie posiadanie tych informacji miało dla jego marki.

Świetlana przyszłość

Ayush rozwija swoją działalność w witrynie Amazon.in. „Początkowo w witrynie Amazon.in mieliśmy tylko 40 produktów” — mówi. „Ale ufając ochronie marki, jaką otrzymujemy od Brand Registry, rozszerzyliśmy naszą ofertę do 400 produktów i planujemy do święta Diwali zwiększyć ich liczbę do 1000”.

„Nie odważylibyśmy na tak rozległe plany, gdyby nie IP Accelerator i Brand Registry” — dodaje.

„Warto korzystać z rozwiązania IP Accelerator niezależnie od tego, czy sprzedajesz na Amazon czy nie. Natomiast jeśli poważnie myślisz o sprzedaży w serwisie Amazon, musisz dołączyć do Brand Registry. Amazon oferuje najwyższy standard jakości”.

Rozpocznij już dziś z IP Accelerator