Marka Weber chciała dotrzeć do samej przyczyny problemu podróbek i pociągnąć nieuczciwych sprzedawców do odpowiedzialności, dlatego postanowiła pójść o krok dalej. Podjęła więc działania wraz z jednostką Amazon ds. przestępstw związanych z podrabianiem produktów (CCU, Counterfeit Crimes Unit), która ściśle współpracuje z markami, aby powstrzymać fałszerzy. Robi to przez prowadzenie dochodzeń, kierowanie spraw do organów ścigania i zakładanie sporów sądowych.
W 2021 roku Weber i CCU podjęły wspólne kroki prawne przeciwko 12 oszustom, którzy nielegalnie sprzedawali produkty oznaczone zarejestrowanym znakiem towarowym WEBER®.
„Zespół CCU ma doświadczenie w podążaniu za śladami, które prowadzą do oszustów, i pociąganiu nieuczciwych sprzedawców do odpowiedzialności przed sądem” – wyjaśnia Geri. „Wiedzą, jak fałszerze ukrywają swoją tożsamość i metody płatności. Z pomocą CCU byliśmy w stanie znaleźć tych oszustów i złożyć przeciwko nim pozwy”.
Tak
o procesach sądowych mówi Kebharu Smith, kierownik jednostki Amazon ds. przestępstw związanych z podrabianiem produktów: „Kiedy sprzedaż w naszym sklepie podejmuje oszust, nie tylko łamie prawo i narusza prawa firm takich jak Weber, ale do tego wprowadza w błąd konsumentów. W rzadkich przypadkach, gdy fałszerzowi udaje się obejść nasze narzędzia i zespoły egzekwowania zasad, my ich znajdujemy i pociągamy do pełnej odpowiedzialności”.