360-stopniowa ochrona sprawia, że fałszerzom robi się gorąco

„Amazon zdecydowanie toruje drogę w zakresie radzenia sobie z podróbkami i zapewniania pełnej satysfakcji klienta”.

Geri Datus-Ward
kierowniczka ds. marketingu cyfrowego i e-commerce w firmie Weber

Od świetnego pomysłu po globalny zasięg

Grille są dziś wszechobecne – od podwórka po pole namiotowe, od przyjęcia po piknik – a ich synonimem jest marka Weber. Gdziekolwiek zbierze się rodzina czy przyjaciele, aby dobrze zjeść i miło razem spędzić czas, istnieje duża szansa, że do przygotowania jedzenia użyją jednego ze znanych przykrywanych grilli marki.

Słynny klasyczny grill marki Weber ma niepowtarzalny kształt stworzony przez George'a Stephena Sr., który wymyślił go podczas pracy w fabryce obróbki metalu w Chicago. Pewnego dnia postanowił dla eksperymentu przeciąć na pół metalową boję, a następnie dodać do niej otwory wentylacyjne i nogi. Kiedy zabrał swoje dzieło do przetestowania w domu, jego sąsiedzi i przyjaciele byli początkowo zaskoczeni. Ale kiedy spróbowali pierwszego kęsa steku grillowanego w dziwacznym kotle George’a, o wynalazku zaczęli mówić wszyscy mieszkańcy miasta.

Wynalazca w zaledwie kilka lat rozszerzył swoją działalność w branży grilli i na zawsze zmienił wyobrażenie Ameryki – a wkrótce całego świata – o gotowaniu na świeżym powietrzu.

Wejście na rynek online

Weber początkowo skupiał swoje działania marketingowe i sprzedażowe na sklepach stacjonarnych. Jednak w połowie i pod koniec pierwszej dekady XXI wieku marka w pełni rozwinęła się na kanały e-commerce. Sprzedaż na Amazon była kluczową częścią tej strategii.

„Amazon to coś więcej niż tylko kanał sprzedaży” – wyjaśnia Geri Datus-Ward, kierowniczka ds. marketingu cyfrowego i e-commerce. „Około 60–65% klientów rozpoczyna poszukiwania produktu na Amazon, nawet jeśli ostatecznie nie dokonują tam zakupu. Przez to Amazon nie jest dla nas jedynie sklepem, ale również miejscem nawiązania kontaktu z konsumentem”.

Współpraca z Amazon

Ale sprzedaż online ma nie tylko ogrom zalet – stawia przed sprzedawcami również specyficzne wyzwania, szczególnie kiedy tym sprzedawcą jest marka równie kultowa i popularna jak Weber. Pod koniec roku 2017 w dziale marki do spraw e-commerce zauważono spadek przychodów ze sprzedaży online w kategorii pokryw do grilla oraz wzrost liczby negatywnych recenzji z powodu pokryw wadliwych lub niskiej jakości.

Zespół podejrzewał, że problemem są podróbki. Przeprowadził zakupy testowe z różnych kanałów e-commerce i zdał sobie sprawę, że niektóre pokrywy ze znakiem towarowym Weber były rzeczywiście podrobione.

Na szczęście marka Weber znalazła w Amazon partnera zaangażowanego w walkę z problemem podróbek.

Marka Weber szybko zarejestrowała się w Brand Registry – głównym programie Amazon do ochrony marek, który umożliwia sprzedawcom dostęp do zestawu narzędzi zaprojektowanych z myślą o rozwoju i ochronie marek. Kiedy tylko firma zarejestruje się w programie i przekaże informacje na temat swojej marki, Amazon natychmiast uruchamia proaktywne zabezpieczenia, które blokują nierzetelne treści i oferty naruszające zasady.

Zespół Weber załadował znaki towarowe firmy do bazy Brand Registry, a następnie dalej przeprowadzał zakupy testowe. Jeśli w danym przypadku wewnętrzni eksperci ds. produktu podejrzewali podrobioną jednostkę, zgłaszali to firmie Amazon przy użyciu narzędzia Zgłoś naruszenie. Szybko zaczęli dostrzegać pozytywne wyniki swojej pracy.
LOKALIZACJA
Chicago (Illinois)
BRANŻA
Grille i artykuły do grillowania
PREMIERA NA AMAZON
2006
NARZĘDZIA OCHRONY MARKI
Brand Registry

Project Zero

Transparency

Jednostka Amazon ds. przestępstw związanych z podrabianiem produktów (CCU, Counterfeit Crimes Unit)

Nowy wymiar ochrony przed podróbkami

Z biegiem czasu firma Weber próbowała jeszcze bardziej zaawansowanych programów ochrony przed podróbkami oferowanych przez Amazon, takich jak Project Zero.

Firmę szczególnie zainteresowało narzędzie do samodzielnego usuwania podrobionych produktów w ramach Project Zero. Umożliwia ono markom natychmiastowe usuwanie nieuczciwych ofert bez konieczności kontaktowania się z Amazon.

Zespół Weber uznał też, że dostęp do Project Zero w ramach zestawu narzędzi do ochrony marki pogłębi ich współpracę z Amazon. „Dzięki korzystaniu przez jakiś czas z Brand Registry, a następnie z Project Zero zbudowaliśmy z Amazon wzajemne zaufanie” – mówi Geri.

Jeśli porównać wydajność i skuteczność Project Zero z narzędziami dostępnymi w innych witrynach e-commerce, zdaniem Geri Project Zero jest wyjątkowy. „Żadna inna platforma lub serwis nie oferuje właścicielom marek niczego podobnego do Project Zero.
Kiedy zaczęliśmy korzystać z Project Zero, byliśmy pod wrażeniem, jak szybko po zidentyfikowaniu problemu mogliśmy podjąć w związku z nim działania”.
Geri Datus-Wardkierowniczka ds. marketingu cyfrowego i e-commerce

Na scenę wkracza Transparency

Kiedy Weber usłyszała o Transparency, czyli programie serializacji produktów na poziomie jednostki, który pomaga zapobiegać wystawianiu, sprzedaży i wysyłce wybrakowanych lub podrobionych produktów, firma chciała dowiedzieć się więcej.

Stwierdziła, że proaktywne podejście programu Transparency do zapobiegania podróbkom byłoby dobrym dopełnieniem ich strategii ochrony marki.

„Postanowiliśmy zarejestrować w programie Transparency wszystkie nowe produkty z naszej oferty akcesoriów” – wyjaśnia Geri. „Jak dotąd jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników i chcemy na dalszym etapie zarejestrować w programie kolejne produkty z naszego katalogu”.

Pociąganie oszustów do odpowiedzialności

Marka Weber chciała dotrzeć do samej przyczyny problemu podróbek i pociągnąć nieuczciwych sprzedawców do odpowiedzialności, dlatego postanowiła pójść o krok dalej. Podjęła więc działania wraz z jednostką Amazon ds. przestępstw związanych z podrabianiem produktów (CCU, Counterfeit Crimes Unit), która ściśle współpracuje z markami, aby powstrzymać fałszerzy. Robi to przez prowadzenie dochodzeń, kierowanie spraw do organów ścigania i zakładanie sporów sądowych.

W 2021 roku Weber i CCU podjęły wspólne kroki prawne przeciwko 12 oszustom, którzy nielegalnie sprzedawali produkty oznaczone zarejestrowanym znakiem towarowym WEBER®.

„Zespół CCU ma doświadczenie w podążaniu za śladami, które prowadzą do oszustów, i pociąganiu nieuczciwych sprzedawców do odpowiedzialności przed sądem” – wyjaśnia Geri. „Wiedzą, jak fałszerze ukrywają swoją tożsamość i metody płatności. Z pomocą CCU byliśmy w stanie znaleźć tych oszustów i złożyć przeciwko nim pozwy”.

Tak o procesach sądowych mówi Kebharu Smith, kierownik jednostki Amazon ds. przestępstw związanych z podrabianiem produktów: „Kiedy sprzedaż w naszym sklepie podejmuje oszust, nie tylko łamie prawo i narusza prawa firm takich jak Weber, ale do tego wprowadza w błąd konsumentów. W rzadkich przypadkach, gdy fałszerzowi udaje się obejść nasze narzędzia i zespoły egzekwowania zasad, my ich znajdujemy i pociągamy do pełnej odpowiedzialności”.

Wszechstronna ochrona marki

Amazon stworzył cały zestaw narzędzi ochrony, aby sprostać różnym potrzebom marek. Chociaż każda z nich jest inna, w przypadku marki Weber zadziałała strategia całościowej ochrony.

Ponieważ Amazon oferuje solidne narzędzia, które stały się kluczowym elementem strategii online marki, został skutecznym sojusznikiem firmy Weber w misji ochrony dobra marki.

„Kiedy podejmujemy działania na rzecz ochrony naszej marki, świetnie jest mieć Amazon u swojego boku. To naprawdę skuteczna współpraca. Narzędzia Amazon są bardzo solidne, zwłaszcza w porównaniu z innymi sklepami. Nasze inwestycje w ochronę marki na Amazon to jedne z naszych najlepszych decyzji”.

Dowiedz się więcej o programach Amazon do ochrony marek

Zobacz więcej studiów przypadku

STUDIUM PRZYPADKU

Marka Palouse

Rozwijanie marki na Amazon z Brand Registry


STUDIUM PRZYPADKU

Woodsala

Marka ręcznie robionych mebli z drewna zdobywa solidne podstawy


STUDIUM PRZYPADKU

Popfunk

Project Zero pomaga popkulturowej marce odzieży z nadrukami natychmiast rozwiązywać problemy z podrobionymi produktami.
© 2024, Amazon Services LLC.