Amazon pomaga Taco vs Burrito eliminować oszustów z gry

„Jestem pod dużym wrażeniem wszystkich oferowanych przez Amazon narzędzi do ochrony marki. Bez Amazon i ich programów ochrony marek nigdy nie bylibyśmy w stanie rozwinąć naszej działalności do obecnego poziomu milionów dolarów przychodu ze sprzedaży”.

Leslie Pierson
prezeska Hot Taco Inc

Jak wejść do gry

Kiedy siedmioletni syn Leslie Pierson, Alex, zapragnął stworzyć grę karcianą i sfinansować ją na Kickstarterze, nie wiedziała, co o tym myśleć.

Z jednej strony pomysł nie pojawił się niespodziewanie. Rodzina Leslie to entuzjaści gier karcianych, którzy potrafią spędzić cały weekend na grze w karty i porównywaniu gier. Leslie jest także przedsiębiorczynią z doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży produktów. Kiedy pracowała nad nowymi produktami i finansowała je na Kickstarterze, często miała Alexa u swojego boku.

Alex nazwał swoją grę Taco vs Burrito i ku zaskoczeniu matki, nie zniechęcił się, kiedy wyjaśniła, ile nakładu pracy wymagałoby urzeczywistnienie jego marzenia. Dlatego wspomagany radami Leslie przystąpił do tworzenia planu i budowania prototypu.

Alex wytrwale poprawiał i testował grę w każdy weekend, robił notatki i wprowadzał ulepszenia, aż po sześciu miesiącach byli z Leslie na tyle pewni produktu, żeby przedstawić go na Kickstarterze.

Kości zostały rzucone

„Kiedy gra nabrała kształtu” – wspomina Leslie – „nie chcieliśmy już grać w nic innego. Byliśmy zaskoczeni tym, jak bardzo różniła się od innych gier i jak ważne było w niej myślenie strategiczne”.

Leslie i Alex byli bardzo zadowoleni z efektów swojej pracy, ale przy wprowadzaniu produktu do serwisu Kickstarter nie mieli wielkich oczekiwań. „Byliśmy świadomi, że to gra stworzona przez siedmiolatka” – wyjaśnia Leslie. „I wcale się z tym nie kryliśmy”.

Mimo wszystko okazali się na tyle przewidujący, że przed wprowadzeniem produktu na rynek rozpoczęli proces rejestracji znaku towarowego, aby chronić swoją markę.

Ku zaskoczeniu Leslie kampania na Kickstarterze była wielkim hitem. „Zaczęliśmy od rodziny i przyjaciół, ale wkrótce wsparło nas wiele innych osób” – mówi.

Pierwsza pula produktu została od razu wyprzedana i trzeba było prosić drukarnię o więcej. O tego momentu firma stale się rozwijała i ewoluowała.

Dobrze rozegrane karty

Od samego początku Leslie miała jasny plan, aby sprzedawać Taco vs Burrito tylko na Amazon.

Po części było to po prostu najpraktyczniejsze rozwiązanie. „Właścicielem firmy jest mój syn i nie chcieliśmy przekształcić jej w coś, czego nie byłby w stanie opanować” – wyjaśnia Leslie. „Wybór Amazon był oczywisty, bo serwis pozwala wyeliminować wiele dodatkowej pracy i jest opłacalnym miejscem do prowadzenia sprzedaży”.

Dzięki poprzednim doświadczeniom ze sprzedażą na Amazon Leslie znała już Amazon Brand Registry – darmowy program, który pomaga markom chronić własność intelektualną i zarządzać rzetelnością ofert ich produktów. Ponieważ znak towarowy Taco vs Burrito był już w procesie rejestracji, Leslie i Alex mogli od razu dołączyć do Brand Registry. Udział w Brand Registry sprawił również, że kwalifikowali się do ponad 20 programów budowania marki, w tym do Amazon Launchpad.

Launchpad to program, który pomaga przedsiębiorcom wprowadzić na rynek produkty unikatowe, innowacyjne lub zrównoważone dla środowiska oraz zwiększać sprzedaż takich wyrobów. Oferuje korzyści premium, takie jak narzędzia zaangażowania klientów, merchandising i wsparcie strategiczne, aby pomóc zwiększyć sprzedaż online i ułatwić klientom odkrycie danej marki.

„Korzystałam z Launchpad z moją drugą firmą, GoodHangups, i pokochałam ten program. Dlatego kiedy zaczęliśmy przygodę z Taco vs Burrito, złożyłam wniosek o rejestrację w programie” – wyjaśnia Leslie.

W programie najbardziej spodobały się Leslie dodatkowe korzyści: „Zyskujesz dostęp do ekskluzywnych możliwości marketingowych i rabatów. A gdy osiągniesz określony próg sprzedaży, przydzielany jest ci opiekun klienta”.
LOKALIZACJA
Seattle (Waszyngton)
BRANŻA
Gry
PREMIERA NA AMAZON
2018
NARZĘDZIA OCHRONY MARKI
Amazon Brand Registry

Project Zero

Transparency

Fałszywe zagranie

Po sukcesie gry jej kiepskie kopie zaczęły pojawiać się w serwisach sprzedaży online, a nawet w fizycznym sklepie z zabawkami niedaleko domu Leslie i Alexa.

Jak tłumaczy Leslie, sklep ten „kupił zapas produktu w witrynie, która zwykle cieszy się dobrą renomą… ale jakość była tragiczna. Instrukcje były nieaktualne i drukowane rozmytą czcionką, a na kartach była warstwa czegoś w rodzaju pyłu”.

Po tym nieprzyjemnym doświadczeniu w pobliskim sklepie z zabawkami Leslie zaczęła szukać ewentualnych podróbek na Amazon. Na szczęście marka była zarejestrowana w Brand Registry, więc Leslie mogła użyć narzędzia Zgłoś naruszenie, aby łatwo wyśledzić nieuczciwe oferty i zgłosić je Amazon do usunięcia.

„W narzędziu Zgłoś naruszenie można przesłać obraz i przeprowadzić wyszukiwanie na tej podstawie. Dzięki temu znajdujemy rzeczy, których w przeciwnym wypadku nigdy byśmy nie znaleźli” – mówi Leslie. „Jest naprawdę bardzo łatwe w użyciu. Pozwala także monitorować pod kątem podróbek sklepy Amazon na całym świecie”.

Budowanie marki

Ale zdaniem Leslie korzyści płynące z rejestracji w Brand Registry nie kończą się na zapobieganiu podrabianiu produktu. Udział w Brand Registry daje dostęp do szerokiej gamy ekskluzywnych programów budowania marki, takich jak treści A+ i Brand Analytics, co według Leslie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu Taco vs Burrito.

Dzięki treściom A+ Leslie mogła na stronie produktu w Amazon użyć sformatowanego tekstu i obrazów, aby zaprezentować swoją markę, zwiększyć ruch na stronie i poprawić wyniki konwersji. „Dodanie do oferty treści A+ robi ogromną różnicę. Współczynnik konwersji natychmiast wzrasta o 100%” – mówi.

Leslie wykorzystała także dane z Brand Analytics, takie jak zagregowane hasła wyszukiwania czy dane demograficzne, aby podejmować świadome i strategiczne decyzje. Wyciągane dzięki usłudze wnioski pozwalają jej skoncentrować swoje zasoby na obszarach, w których mogą przynieść najlepsze wyniki.

„Mogłabym cały dzień opowiadać o Brand Analytics – tak cenne są dane, jakie można tam znaleźć” – brzmi podekscytowana. „Mogę zobaczyć, jak na podstawie wyszukiwanych haseł radzimy sobie w porównaniu z pozostałymi firmami na rynku, co pozwala nam optymalizować oferty i wydatki na reklamy. Jestem zachwycona tym rozwiązaniem”.

Podwojenie stawki na zapobieganie podróbkom

Po sukcesie z Brand Registry Leslie zdecydowała się przejść na wyższy poziom i skorzystać z dwóch innych zaawansowanych rozwiązań Amazon do walki z podróbkami: Transparency i Project Zero, z których oba wymagają rejestracji w Brand Registry.

Transparency proaktywnie chroni marki i ich klientów przed podróbkami poprzez stosowanie bezpiecznych, niepowtarzalnych kodów do identyfikacji poszczególnych jednostek oraz do zapobiegania sprzedaży i wysyłce podróbek na Amazon. Marka, która zarejestruje produkty w programie Transparency, może drukować i dołączać etykiety z niepowtarzalnymi kodami do produktów lub wkomponować kody w projekt opakowania. Klient może sprawdzić, czy zakupiony przez niego w dowolnym miejscu produkt jest oryginalny. Wystarczy, że przy pomocy aplikacji Transparency lub Zakupy na Amazon zeskanuje kod na produkcie.

Transparency to także źródło cennych danych dzięki funkcji analiz zwrotów. „Analizy zwrotów” – mówi – „informują nas, dlaczego klienci zwracają nasze produkty od danego dystrybutora, dla danej jednostki czy numeru partii. Dzięki temu wiemy, gdzie w łańcuchu dostaw znajduje się słabe ogniwo. Te dane pozwalają nam stale doskonalić naszą działalność”.

Natomiast Project Zero oferuje doświadczonym użytkownikom narzędzia Zgłoś naruszenie ochronę przed podróbkami, w ramach której mogą natychmiastowo i samodzielnie usuwać niezgodne z zasadami oferty. Jednocześnie zgłoszenia takich ofert pozwalają Amazon doskonalić automatyczne zabezpieczenia oferowane markom.

Inne narzędzia na rynku zawsze działają reaktywnie. Moim zdaniem podejście Amazon jest bardziej proaktywne. Dzięki kodom w programie Transparency do klienta nigdy nie trafi podróbka i nie zrujnuje mu zabawy. Project Zero jest rewelacyjny również przez to, że kiedy tylko zobaczysz ofertę podróbki, możesz ją usunąć.
Leslie PiersonHot Taco Inc

Zwycięskie karty

Szacunkowe wyniki sprzedaży produktu na rok 2022 przekraczają założone cele – więc Leslie jest spokojna o przyszłość Taco vs Burrito.

Ale choć marka nie osiągnęłaby takiego sukcesu bez pomysłowości Alexa oraz doświadczenia i pracowitości Leslie, matka i syn przypisują część zasług również firmie Amazon.

„Nie wyobrażam sobie prowadzenia firmy bez wszystkich narzędzi, które zapewnia Amazon. Bez Amazon naprawdę nie bylibyśmy w stanie zrobić tego, co zrobiliśmy” – mówi. „Już do ochrony marki na podstawowym poziomie musielibyśmy zatrudnić więcej osób. Narzędzia znacznie wszystko ułatwiają – patrzymy na nie raz w tygodniu i w ciągu kilku minut wiemy, jaka jest sytuacja”.

Leslie zachęca, aby każda marka wypróbowała programy ochrony oferowane przez Amazon.

„Największą korzyścią z programów Amazon do ochrony marek jest to, że klient ma pewność otrzymania oryginalnego produktu. Dostajemy mnóstwo pozytywnych recenzji, z których wynika, że klienci są zakochani w naszej grze i zadowoleni z procesu jej zakupu”.

Już dziś zacznij korzystać z Brand Registry

Zobacz więcej studiów przypadku

STUDIUM PRZYPADKU

Marka Palouse

Rozwijanie marki na Amazon z Brand Registry


STUDIUM PRZYPADKU

Woodsala

Marka ręcznie robionych mebli z drewna zdobywa solidne podstawy


STUDIUM PRZYPADKU

Popfunk

Project Zero pomaga popkulturowej marce odzieży z nadrukami natychmiast rozwiązywać problemy z podrobionymi produktami.
© 2024, Amazon Services LLC.