Często zadawane pytania na temat Brand Registry

Jak możemy pomóc?

Przed rejestracją

Jakie informacje są wymagane, aby zarejestrować markę w programie Amazon Brand Registry?
Aby poznać warunki rejestracji w programie Amazon Brand Registry, a także zobaczyć listę wymagań dotyczących znaku towarowego podzielonych na kraje, zajrzyj na stronę warunków kwalifikacji.
Chcę zarejestrować się w programie Brand Registry, ale nie mam znaku towarowego. Jak mogę zacząć?
Program Amazon IP Accelerator może pomóc Ci uzyskać dostęp do sieci zaufanych kancelarii prawnych zajmujących się własnością intelektualną. Oferują one wysokiej jakości usługi rejestracji znaków towarowych w konkurencyjnych cenach.

Marki zarejestrowane w IP Accelerator szybciej zyskują też dostęp do korzyści z programu Brand Registry, nawet zanim ich wniosek o rejestrację znaku towarowego zostanie zatwierdzony.
Czy program Amazon Brand Registry zapewnia zwolnienie z konieczności stosowania do produktów numerów obowiązujących w handlu międzynarodowym (GTIN/UPC/EAN/ISBN)?
W ramach programu Brand Registry nie jest oferowane zwolnienie z konieczności stosowania numeru GTIN. Sprzedawcy mogą ubiegać się o takie zwolnienie za pośrednictwem portalu Seller Central. Jeśli Twój produkt jest już oferowany w Amazon, możesz zamieścić swoją ofertę na istniejącej stronie szczegółowych informacji o produkcie i nie musisz podawać numeru GTIN. Jeśli Twój produkt nie jest oferowany w Amazon, musisz złożyć wniosek o zwolnienie z konieczności stosowania numeru GTIN. Aby dowiedzieć się, jak wystawić swój produkt w serwisie, zobacz temat Strony produktu i oferty. Dostęp do treści pod tym linkiem wymaga zalogowania się do portalu Seller Central.

Komunikaty o błędach przy rejestracji w Brand Registry

Próbuję się zarejestrować w programie Amazon Brand Registry. Dlaczego otrzymuję komunikat o błędzie?
Istnieje wiele powodów, dla których przy próbie rejestracji w programie Brand Registry może pojawić się komunikat o błędzie. Poniżej zamieszczamy najczęstsze komunikaty o błędach wraz z ich wyjaśnieniem.
Komunikat o błędzie
Wyjaśnienie i dalsze działania
W tej chwili ze względu na aktualny status konta nie możesz zarejestrować nowej marki w Amazon Brand Registry
Jeśli wyświetli się ten komunikat o błędzie, zaloguj się do Seller Central, aby sprawdzić wyniki jakości sprzedaży na swoim koncie. W tym celu przejdź na stronę „Jakość sprzedaży”, wybierz opcję Powiadomienia dotyczące konta i postąp zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi w wiadomości z powiadomieniem.

Możesz też zalogować się do Brand Registry, w menu nawigacji kliknąć „Zarządzaj” i z listy rozwijanej wybrać „Wnioski marki”, a na końcu obok odrzuconego wniosku kliknąć opcję „Niekwalifikujący się”.
Wskazujesz, że jesteś nowym klientem, ale jest już konto zarejestrowane pod adresem, którego używasz przy próbie rejestracji.
Ten błąd wskazuje, że istnieje już konto powiązane z adresem e-mail, którego używasz do utworzenia nowego konta w Brand Registry. Przy tworzeniu konta Brand Registry musisz użyć swoich danych logowania do konta Seller Central lub Vendor Central, aby mieć na tych kontach dostęp do zestawu narzędzi i korzyści dla marek dostępnych wyłącznie dla właścicieli marek.
Jeśli planujesz utworzyć konto Seller Central lub Vendor Central przy pomocy danych logowania użytych w Brand Registry, zacznij od utworzenia tamtego konta. Następnie zarejestruj się w Brand Registry przy użyciu tych samych danych logowania, abyśmy mogli połączyć konta. Jeśli nie planujesz utworzyć żadnego z tych kont, kontynuuj proces rejestracji w Brand Registry.
Ten błąd wskazuje, że zaistniała jedna z tych sytuacji:
  • Masz utworzone konto sprzedawcy lub dostawcy, ale nie masz aktywnej sesji z Tobą jako zalogowanym użytkownikiem. Musisz zalogować się na swoje konto sprzedawcy lub dostawcy i dopiero wtedy użyć tych samych danych, aby zalogować się do Brand Registry.
  • Na chwilę obecną nie masz utworzonego lub nie chcesz tworzyć konta sprzedawcy lub dostawcy. W tym wypadku zacznij ponownie proces rejestracji przy użyciu adresu e-mail użytego do utworzenia konta Brand Registry. Jeśli w przyszłości zdecydujesz się utworzyć konto sprzedawcy lub dostawcy, skontaktuj się z nami, aby połączyć je z kontem Brand Registry.
  • Użycie danych logowania do konta Seller Central lub Vendor Central przy tworzeniu konta Brand Registry daje dostęp do specjalnego zestawu narzędzi i korzyści dla marek oferowanego partnerom sprzedaży w ramach programu Amazon Brand Registry.
Kiedy próbuję dodać kolejnych użytkowników do moich marek przy użyciu opcji „Uprawnienia użytkownika”, nowi użytkownicy otrzymują komunikat, że prośba nie może zostać zrealizowana, ponieważ dopuszczali się nadużyć.
  • Dany użytkownik powinien sprawdzić wyniki jakości sprzedaży na swoim koncie. W tym celu musi się zalogować do Seller Central, przejść do obszaru „Jakość sprzedaży” i wybrać opcję Powiadomienia dotyczące konta. Wszelkie problemy widniejące na koncie może rozwiązać we współpracy z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży. Jeśli konto sprzedaży użytkownika zostało zdezaktywowane, może on odwołać się od tej decyzji. W tym celu na stronie Kondycja konta musi kliknąć przycisk „Ponownie aktywuj konto”. Te czynności trzeba wykonać dla wszystkich kont we wszystkich sklepach.
  • Jeśli dany użytkownik nie ma konta sprzedaży lub jeśli konto sprzedaży nowego użytkownika jest aktywne, jako właściciel marki możesz przesłać odwołanie. W tym celu wypełnij formularz udostępniony w pierwotnej wiadomości o odrzuceniu wniosku.
Wprowadzony numer znaku towarowego ma nieprawidłowy format.
Jeśli na stronie rejestracji marki pojawi się ten komunikat o błędzie, sprawdź poprawność wprowadzonego numeru rejestracji znaku towarowego i spróbuj ponownie. Możesz zapoznać się z wytycznymi na temat rejestracji w Brand Registry dla danego kraju tutaj.
Podanego numeru znaku towarowego nie można znaleźć w wybranym urzędzie znaków towarowych.
Jeśli na stronie rejestracji marki pojawi się ten komunikat o błędzie, sprawdź poprawność wprowadzonego numeru rejestracji znaku towarowego i wybranego urzędu ds. znaków towarowych, a następnie spróbuj ponownie. Jeśli znak towarowy został zatwierdzony niedawno, odzwierciedlanie tej zmiany w witrynie może potrwać do czterech dni. Jeśli Twój znak towarowy został zatwierdzony niedawno przez odpowiedni urząd w Indiach lub Beneluksie, aktualizacja danych znaku w tej witrynie może potrwać do trzech tygodni.

Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z sekcją Błędy dotyczące znaku towarowego w Brand Registry.
Podczas tworzenia wniosku zgłoszenia marki wystąpił problem.
Jest to ogólny komunikat o błędzie, który pojawia się w razie wystąpienia nieoczekiwanego problemu podczas tworzenia aplikacji. Odśwież stronę, wyczyść pamięć podręczną i pliki cookie, a po odczekaniu 15 minut spróbuj ponownie.
Coś poszło nie tak. Spróbuj ponownie później.
W systemie pojawił się błąd. Jeśli problem nie ustąpi po upływie 24 godzin, skontaktuj się z nami.

Wniosek do Brand Registry

Jak mogę sprawdzić status swojego wniosku?
Aby sprawdzić status złożonego wniosku, zaloguj się na swoje konto Amazon Brand Registry i przejdź do sekcji Sprawy i wnioski.

Aby przeszukać bieżące wnioski do Brand Registry i nimi zarządzać, w pasku nawigacyjnym kliknij „Zarządzaj” i wybierz Wnioski marki. Jeśli masz utworzony więcej niż jeden wniosek, możesz zawęzić wyniki wyszukiwania: w tym celu w pasku wyszukiwania wprowadź numer znaku towarowego lub nazwę marki. Możesz także rozwinąć menu rozwijane „Status” i „Urząd znaków towarowych”, aby zastosować dodatkowe filtry.

Aby dowiedzieć się więcej o procesie składania wniosku do programu Brand Registry, zaloguj się na swoje konto Brand Registry i zajrzyj do sekcji Pomoc oraz Często zadawane pytania dotyczące wniosków o rejestrację w Brand Registry.
Jak mogę kontynuować edycję wniosku oczekującego na przesłanie?
Po zalogowaniu się do Brand Registry przejdź do strony „Wnioski marki” i w tabeli znajdź wniosek, którego edycję chcesz kontynuować. W kolumnie „Działania” kliknij „Wznów” i kontynuuj pracę nad jeszcze nieprzesłanym wnioskiem.
Czy mogę edytować wniosek oczekujący na zatwierdzenie?
Nie. Możesz jednak dosłać do wniosku dodatkowe informacje, takie jak certyfikaty dotyczące znaku towarowego czy dokumenty do weryfikacji tożsamości. Aby przesłać te informacje, zaloguj się do Brand Registry, kliknij identyfikator sprawy dla wniosku na stronie wniosków o rejestrację marki, wybierz opcję odpowiedzi i prześlij dokumenty.
Jak mogę przesłać kod weryfikacyjny?
Aby przesłać kod weryfikacyjny, zaloguj się na swoje konto Amazon Brand Registry i przejdź do sekcji Sprawy i wnioski. Wybierz sprawę dotyczącą wniosku dołączenia do programu Brand Registry i wyślij kod weryfikacyjny w odpowiedzi do sprawy.
Czy mogę edytować wniosek, który został odrzucony, i przesłać go ponownie?
Nie. Jednak kiedy ustalisz już, które szczegóły znaku towarowego muszą zostać zaktualizowane, i przystąpisz do składania nowego wniosku, możesz skopiować do niego dane wprowadzone w pierwotnym wniosku.

Aby to zrobić, zaloguj się do Brand Registry, w menu nawigacji kliknij „Zarządzaj”, wybierz „Wnioski marki” i w tabeli znajdź pierwotny wniosek. Następnie kliknij „Kopiuj”. Pojawi się nowy wniosek z automatycznie wypełnionymi szczegółami znaku towarowego na podstawie pierwotnego wniosku. Popraw niezbędne dane znaku towarowego i prześlij nowy wniosek.

Po rejestracji

Zarządzaj znakami towarowymi

Jak mogę zarejestrować kolejną markę?
Po utworzeniu konta Amazon Brand Registry i zarejestrowaniu pierwszej marki możesz w dowolnym momencie zarejestrować kolejną markę. W tym celu kliknij Zarejestruj nową markę na stronie głównej swojego konta.
Jak mogę dodać nowy znak towarowy dla zarejestrowanej marki?
Aby zwiększyć skuteczność naszych automatycznych zabezpieczeń, zachęcamy do dodania na koncie Amazon Brand Registry wszystkich aktywnych i zarejestrowanych znaków towarowych dla marek uczestniczących w programie. Opcję dodania nowego znaku towarowego z tą samą nazwą do już zarejestrowanej marki znajdziesz po zalogowaniu się na konto.

1. W menu nawigacji kliknij „Zarządzaj” i wybierz „Zarządzaj własnością intelektualną”. Jeśli w Brand Registry masz zarejestrowaną więcej niż jedną markę, z menu rozwijanego wybierz odpowiednią nazwę marki.
2. Kliknij „Połącz znak towarowy”.
3. Wprowadź wymagane dane dotyczące znaku towarowego i kliknij „Połącz znak towarowy”.

Aby do marki już zarejestrowanej w programie dodać wiele znaków towarowych naraz, zaloguj się najpierw na swoje konto.

1. W menu nawigacji kliknij „Zarządzaj” i wybierz „Zarządzaj własnością intelektualną”. Jeśli w Brand Registry masz zarejestrowaną więcej niż jedną markę, z menu rozwijanego wybierz odpowiednią nazwę marki.
2. Kliknij „Połącz kilka znaków towarowych”.
3. Pobierz szablon i wprowadź w nim wymagane informacje.
4. Prześlij wypełniony szablon.

Upewnij się, że wszystkie znaki towarowe w pliku mają zastosowanie do wybranej marki. Formularz ten powinien być stosowany w przypadku wniosków dotyczących co najmniej 10 znaków towarowych. Aby połączyć z marką mniej niż 10 znaków towarowych, na poprzedniej stronie wybierz opcję „Połącz znak towarowy”.

Aby potwierdzić, że Twoje zgłoszenie zostało przesłane, kliknij widoczną na tej stronie kartę „Wnioski” i sprawdź najnowszy wpis dotyczący znaku towarowego.

Przetworzenie zgłoszenia może potrwać do 30 dni. W tym czasie możemy skontaktować się z Tobą w celu zweryfikowania własności znaku towarowego.

Po przetworzeniu Twojego zgłoszenia wyślemy Ci wiadomość e-mail z powiadomieniem o zatwierdzeniu prośby lub z powodem odrzucenia dodatkowego znaku towarowego. W przypadku zatwierdzenia prośby znak towarowy pojawi się na karcie „Połączone”. W przypadku odrzucenia prośby znak towarowy pozostanie na karcie „Wniosek”.

Aby uzyskać więcej informacji na temat dodatkowych znaków towarowych, odwiedź sekcję pomocy w portalu Brand Registry.

Zarządzaj użytkownikami Brand Registry

Czy przedstawiciele reprezentujący markę oraz dodatkowi użytkownicy mogą uzyskać dostęp do Amazon Brand Registry?
Tak. Po zarejestrowaniu marki w programie Brand Registry przez właściciela praw otrzymuje on uprawnienia Właściciel praw oraz Administrator. Administrator może następnie dodawać i usuwać użytkowników. W tym celu musi zalogować się na swoje konto Brand Registry i w obszarze „Ustawienia” wybrać opcję „Uprawnienia użytkownika”. Dodatkowi użytkownicy będą musieli utworzyć własne konta Brand Registry. Mogą to zrobić przy użyciu swoich dotychczasowych danych logowania do konta Vendor Central lub Seller Central.
  • Aby zarządzać bieżącymi użytkownikami: Kliknij „Zarządzaj” obok poszczególnych użytkowników, aby przydzielić lub usunąć role użytkownika dotyczące danych marek.
  • Aby dodać nowych użytkowników: Kliknij „Zaproś użytkownika do swojej marki” i podaj wymagane informacje, a następnie kliknij „Wyślij zaproszenie”. Nowi użytkownicy będą musieli zaakceptować zaproszenie, aby można było ich dodać do konta.
Aby uzyskać więcej informacji na temat ról w Brand Registry, zaloguj się na swoje konto w programie i odwiedź sekcję Pomoc lub obejrzyj ten film: Zarządzanie rolami w Amazon Brand Registry.
Jak mogę uzyskać dostęp do mojej marki, jeśli obecny właściciel praw zarejestrowany w programie Brand Registry jest nieaktywny lub nie pracuje już w firmie albo jeśli marka została zakupiona od innej firmy?
Jeśli obecny właściciel praw z rolą administratora w Brand Registry nie pracuje już w firmie albo marka została przez Ciebie zakupiona od innej firmy, skontaktuj się z nami, aby otrzymać pomoc w uzyskaniu dostępu do marki.

Sprawdź, czy dla danej marki nie ma innych aktywnych administratorów. Jeśli na koncie istnieją inni aktywni administratorzy, konieczne będzie skontaktowanie się z nimi z prośbą o dostęp. Jeśli marka została przez Ciebie zakupiona od poprzedniego właściciela, upewnij się, że wpis o znaku towarowym dla marki odzwierciedla tę zmianę właściciela.
Nie mogę się zalogować lub uzyskać dostępu do swoich marek. Co mam zrobić?
Jeśli Twoja marka jest już zarejestrowana w programie Amazon Brand Registry, ale po zarejestrowaniu się na swoje konto Brand Registry nie widzisz żadnej z zarejestrowanych marek, być może przy logowaniu użyty został niewłaściwy adres e-mail i hasło. Wyloguj się z bieżącego konta Amazon, a następnie zaloguj się ponownie do Brand Registry przy użyciu prawidłowego adresu e-mail i hasła. Jeśli nie pamiętasz swojego hasła, możesz zresetować hasło w ramach przeznaczonego do tego procesu. Jeśli weryfikacja dwuetapowa zakończy się niepowodzeniem i nie możesz uzyskać dostępu do swojego konta, możesz spróbować odzyskać konto.
Mam pytanie dotyczące funkcji sprzedażowych w Amazon. Gdzie znajdę pomoc?
W przypadku pytań dotyczących funkcji sprzedażowych w Amazon (takich jak treści A+, sklepy Store czy Analytics) skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży.

Zasady i procedury Amazon

Jakie są zasady firmy Amazon w zakresie ochrony własności intelektualnej?
Firma Amazon nie zezwala na wystawianie ofert, które naruszają prawa własności intelektualnej właścicieli praw. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zapoznaj się z zasadami firmy Amazon dotyczącymi własności intelektualnej. Zachęcamy właścicieli praw, którzy mają obawy co do nadużycia ich własności intelektualnej, do powiadamiania nas takich przypadkach za pomocą narzędzia do zgłaszania naruszeń dostępnego w programie Amazon Brand Registry. Aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu, zaloguj się na swoje konto Brand Registry i odwiedź sekcję Pomoc.
Jak mogę zgłosić naruszenia zasad lub inne formy nadużyć niezwiązane z własnością intelektualną?
Naruszenia niezwiązane z własnością intelektualną można zgłaszać w dowolnym momencie, kontaktując się z zespołem obsługi Amazon Brand Registry. Aby skontaktować się z nami, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:
  • Zaloguj się na swoje konto Brand Registry.
  • W sekcji pomocy kliknij „Skontaktuj się z Działem Obsługi Marek”.
  • W menu po lewej stronie wybierz typ problemu, który chcesz zgłosić (np. aby powiadomić nas o niezgodności produktu z opisem, kliknij „Zgłoś naruszenie zasad serwisu”).
Czy mogę zgłosić domniemane naruszenia własności intelektualnej, jeśli nie mam konta użytkownika w Amazon Brand Registry?
Tak. Możesz skorzystać z ogólnodostępnego formularza firmy Amazon do zgłaszania domniemanych naruszeń własności intelektualnej, na przykład tych dotyczących praw autorskich, znaków towarowych czy kwestii patentowych.
Jakie są zasady Amazon dotyczące nazwy marki?

Uzyskiwanie pomocy

Jak mogę uzyskać pomoc od Zespołu Amazon Brand Registry?
Masz już rejestrację w programie? Zaloguj się do portalu Brand Registry. Nasi specjaliści z Działu Obsługi Brand Registry są gotowi do udzielania pomocy w kwestiach związanych z ochroną Twojej marki w Amazon. Jeśli nie masz jeszcze rejestracji w programie, zapoznaj się z warunkami udziału w programie, aby dowiedzieć się więcej o programie Amazon Brand Registry i procesie składania wniosku o udział.
© 2024, Amazon Services LLC.